Видове фет бърнъри за изгаряне на мазнини

27/49
Фет бърнъри

Чували сте за фет бърнърите, нали? Това са онези хапчета, които могат да накарат мазнините да се стопят от тялото ви като сладолед в горещ летен ден. Ако мислите по този начин за тях, ще ви разочароваме – фет бърнърите са хранителни добавки, които не правят чудеса или магии.  Това означава, че въпреки че са проектирани със съставки, които наистина могат да ви дадат допълнителен тласък при изгарянето на мазнините, те не могат да заменят диетата и упражненията.

Ако имате обаче цялостен, здравословен план за отслабване, фет бърнърите определено могат да изиграят съществена роля в него и да ви помогнат да постигнете по-добри резултати. Използвайки това ръководство, ще успеете да определите какво могат да направят тези добавки за вас, за да може да постигнете оптимални резултати.

Какво правят фет бърнърите всъщност?

Мислете за тях, като за мерник на пушка, който е взел на прицел мастните клетки. В тази метафора, вашата диета или хранителен режим  се явява оръжието, а тренировките – куршумите. Фат бърнърите ще ви помогнат да таргетирате мазнините по-ефективно. Но без тежката артилерия пушката (вашата диета) и куршумите (тренировките), прицелът просто служи за виждане на далечни неща.

И така, какво са фет бърнърите? Както е обяснено в списанието Obesity Reviews, терминът „фет бърнър“ се използва за описание на „хранителни добавки, за които се твърди, че засилват метаболизма и изразходването на енергия, нарушават процесите на усвояване на мазнините, увеличават загубата на тегло и увеличават окисляването на мазнините по време на тренировка.“ Всички тези функции звучат супер, но как всъщност протичат, ще ви обясним по-долу.

Как работят фат бърнърите?

Някои от основните съставки, използвани в тях, са предназначени да стимулират хормоналните реакции в организма и да започнат да разграждат мазнините и да ги използват като източник на енергия.

Основната съставка на повечето фат бърнъри е кофеинът, който ви помага да отслабнете, като забързва метаболизма и помага на тялото да използва мазнините за енергия. Освен това помага да се осигури енергия за упражнения, тоест имате желанието и силите да тренирате. Кофеинът в организма увеличава разграждането на мастните киселини, които се намират в мастната тъкан – това са мазнините в корема и по бедрата. След като мастните киселини се разградят, те влизат в кръвта и биват изгорени от нашите тела, за да създадат енергия.

Едно нещо, което фет бърнърът няма да направи е да поправи нарушената диета. Само когато се храните здравословно, само тогава фет бърнъра може да помогне с другите неща – с повишаването на енергията, с подпомагането на ограничаването на апетита и използването на мазнини за енергия. Хранителната добавка прави всичко това, като ускорява вашият метаболизъм и ви повишава температурата – това е известно като „термогенеза“. Тя помага да изгорите повече калории през деня.

Как работят фат бърнърите?

Наистина ли оказват някакво влияние?

Да,… стига да имате разумни очаквания, а не за чудеса и магии.

Някои хора вярват, че ако използват хранителна добавка,трябва да горят огромни количества мазнини всяка седмица. За съжаление, това не е вярно. При правилен прием на добавката, добър хранителен режим и редовни тренировки ще имате ефект, но той няма да е 10 кг за 1 месец, а по-малко. Здравословното смъкване е 1,200 кг на седмица, така за месец, се равнява на около 5 кг. Ако смъквате повече от това, ще достигнете до йо-йо ефект, който няма да е нито траен, нито здравословен.

Ако сваляте тегло твърде бързо, ще загубите и много мускулна маса. Освен ако не искате да изглеждате безформени, трябва да преосмислите плана си за режим.

Поставете си цели за отслабване на месец, а не от ден на ден. Когато с времето постигнете постепенно цел след цел, ще станете по-мотивирани и ще видите страхотни резултати от програмата си. Разбира се, няколко седмици може да не видите резултати – това е очаквано. Но с помощта на фет бърнър ще постигнете дългосрочни такива.

Вземайте фет бърнъри на периоди

Много хора използват термогенезата за бързи цели. Но постоянното използване на фет бърнър може да увеличи вашата толерантност към хранителната добавка. Хората обикновено са в процес на изгаряне на мазнини в продължение на 4-6 седмици. След като тялото ви свикне, няма да наблюдавате същото окисляване на мазнините и повишаване на метаболизма.

При кофеина има вариант, в който хората се пристрастяват и когато започнат да го спират, това им се отразява. Най-лошите дни са първите 6-7 дни. Така се случва и със спирането на кофеина, който е във фет бърнърите. Ако спрете фет бърнърите, то трябва да е поне за няколко седмици и след това е необходимо да започнете от по-ниска доза.

Фет бърнърите са създадени специално, за да ви дадат правилните дози различни съставки, които да подпомогнат загубата на мазнини. Но това не означава, че колкото повече съставки приемате, толкова повече резултати ще видите. Производителите на добавки дават указания за прием, който е добре да спазвате.

Отначало е необходимо да започнете с най-ниската доза, посочена на опаковката, и да останете с нея поне две седмици. След това можете да определите дали искате да я увеличите или и тази дава ефект.

Направете мускулатурата си приоритет.

Много хора инстинктивно наблягат на кардиото, като главната им цел е да отслабнат. Истината е обаче, че правилният подход е умерено кардио и мускулни тренировки.

Трябва да се следва цялостна тренировъчна програма, която максимално намалява загубата на мазнини, като същевременно минимизира загубата на мускулна маса. Когато устойчивата загуба на тегло е целта, мускулът е ваш приятел! Той изгаря калории, придава на тялото ви форма и ви позволява да останете активни и да се чувствате добре.

Влияние на фет бърнърите

Безопасни ли са фет бърнърите?

Стига да предприемете разумен подход към цялостното си хранене и да следите приема на хранителни добавки, фет бърнърите могат да бъдат безопасен начин да увеличите резултатите си. Ето кои правила трябва да имате предвид:

Не бъдете на диета постоянно!

Важно е да знаете, че не е нужно да сте на диета до края на живота си, за да отслабнете.

Ако се отнасяте сериозно към отслабването, планирайте диетата за 10-14 седмици. Това ще ви даде достатъчно време да я прецизирате според вашите специфични предпочитания за храна и ниво на активност. Ако изневерявате на плана си от време на време, просто се върнете към него и продължете напред.

Като спрете диетата е важно да увеличите калориите си над това, което е известно като „поддръжка“, където калориите и изгарянето на калории са приблизително равни. Един популярен начин да направите това, което е известно като „обратна диета“ е постепенно и систематично да повишавате калориите.

Но все пак не прекалявайте с калориите. Ключът е да се задържите в лек калориен дефицит – това означава да консумирате по-малко калории, отколкото изгаряте. Но не мислете, че по-малкото храна винаги е по-добре! Често срещан е митът за загуба на мазнини – изключително големият калориен дефицит не е добър начин да смъкнете повече.

Много диети намаляват калориите сериозно, още в началото, и жените наистина получават резултати, но не за дълго. Ако дълго време ограничавате калориите, това ще доведе до нездравословна загуба на тегло, не само че след това те ще се върнат, заради йо-йо ефекта, ами и ще си навлечете здравословни проблеми.

Не забравяйте, че крайната цел е да се чувствате добре и да сте здрави, а не само да изглеждате слаби!

Тренировка или диета

Бъдете внимателни със стимулантите!

Ако не можете да започнете деня си без чаша кафе и пиете още 3-4 през целия си ден, бъдете внимателни при избора на фет бърнър. Повечето фет бърнъри, освен ако изрично не е написано съдържат кофеин, йохимбин или други стимуланти.

Въпреки че определено ще харесате енергията, които бихте получили от такъв висок прием на кофеин, има горна граница за ефективността им и тя е различна за всеки човек.

Кой е най-добрият фет бърнър?

Има два основни вида фет бърнъри – тези, които съдържат стимуланти, и тези, които не съдържат стимуланти.

Повечето (но не всички) термогенни фет бърнъри съдържат стимуланти, включително и кофеин. Кофеиновите фет бърнъри са полезни за хората, които трудно намират енергия да правят енергична тренировка или продължителна кардио сесия.

Кофеинът помага за изгарянето на мазнините и помага на спортистите да издържат повече за по-дълги периоди. Кофеинът също така е и мощна съставка, потискаща апетита.

Освен кофеин, фет бърнърите имат и други съставки, но запомнете, че не многото съставки правят една хранителна добавка добра, а правилните.

Зелен чай

Доказано е, че зеленият чай и екстрактите от зелен чай активират термогенната активност на организма. Изследване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, установява, че при мъжете, които приемат активната съставка в зеления чай (катехини), значително намалява общата мастна площ, обиколката на талията и площта на подкожните мазнини.

L-карнитин

Тази аминокиселина е тайното оръжие на спортистите от десетилетия. Взета веднъж или два пъти дневно с храна, тя може да помогне на тялото ви да преобразува съхраняваните телесни мазнини в енергия. Това го прави, като разгражда мастните киселини, така че тялото да ги използва за енергия. Приемът на L-карнитин намалява и мускулната треска.

CLA

Конюгирана линолова киселина, или CLA, е естествена мастна киселина, подобна на омега-6 мастна киселина. Въпреки че CLA е мазнина, проучванията показват, че консумацията на 1,4-3,0 грама на ден може да доведе до цялостна загуба на телесни мазнини. Освен това може да ви помогне да задържите мускулите по време на периоди на отслабване. Не забравяйте, че мускулите са вашият съюзник за дългосрочен успех!

Йохимбин

Тази съставка, направена от кората на дървото йохимбе, е популярен стимулант при изгарянето на мазнини. Въпреки това, определено са нужни повече изследвания и йохимбинът не е за всеки. Ако сте склонни към тревожност или сте много чувствителни към стимуланти, продължете с повишено внимание, когато става въпрос за йохимбин. Някои хора смятат, че това ги прави много тревожни.

Как да разбера дали фет бърнърът, който приемам всъщност работи?

След като намерите най-добрият фет бърнър за вашите цели, дайте му 2-3 седмици да проработи, преди да започнете да оценявате напредъка и резултатите.

Но след това време определено проследете напредъка си, за да видите как ви влияе. Независимо дали правите снимки на напредъка, измервания на части от тялото си, измервания на телесните мазнини или просто проследявате теглото си, няма да знаете дали даден продукт ви помага, ако не знаете началното си тегло и параметри.

Теглото, измерено в килограми е само една част от цялата картина – не цялата история. Така че не се фиксирайте прекалено много върху него. Как се чувствате, как изглеждате и как тренировките ви напредват също са изключително важни аспекти! Следете обиколките на бедрата си и ръцете, както и на талията. Следете телесната си маса с биометричен кантар и ако тя намалява, но теглото ви остава същото, значи че имате напредък. Не забравяйте, че мускулите тежат повече и в един момент ще спрете да смъквате на килограми, но ще продължите да си извайвате тялото.

Следете внимателно напредъка си във времето, придържайте се към здравословното хранене и тренировките и използвайте фет бърнърите, но не постоянно, за да имате максимален ефект.