Как да превърнете прохождащ стартъп в голям и успешен бизнес

45/49
Startup

В днешния динамичен свят, за да постигнете мечтите си и да спечелите своята независимост е необходимо да сте бързи, гъвкави и приспособими. Реалният свят се сблъсква с виртуалния. Виртуалният свят се материализира в реалния. Вече са напълно достъпни онлайн решения за малкия и среден бизнес, които да подпомогнат старта, укрепването и разрастването на твоя бизнес.

Страхотно е да имате идея и няколко приятели, които да я използват, но как да привлечете 100, след това 1000, 10 000 и 100 000 души, да не говорим за милиони. Растежът винаги е бил на дневен ред и до ден днешен поддържането му е основно задължение – стартъп би трябвало да означава бърз растеж. Ето 5 проста съвета:

  1. Усилена работа Съжаляваме, просто е задължително да си изцапате ръцете. Планирането е най-лесната част, после трябва сериозна работа, за да се материализира планът. Просто питайте някой маратонец – лесно е да се изготви 16 седмичен план, очертаващ всеки спринт и бягане на по-дълго разстояние, но истинското предизвикателство е да го спазвате 5 дни в седмицата. Трябва да разберете, че ключът е изпълнението. Да знаете какво искате да постигнете е само началото, след това е необходимо да дадете всичко от себе си, за да се случи.
  2. Стилът на маркетинга през 2013 не е такъв, какъвто е бил през 2003 Трябва да кажете на всички за идеята си, но начина, по-който да го направите, се промени изцяло през последните 10 години. Следете новите тенденции, създайте си модерен сайт, промотирайте го, използвайки качествени SEO услуги от доказани професионалисти. Всеки себеуважаващ се бизнес трябва да разполага с уебсайт, а под SEO спокойно можете да разбирате „гориво“ за сайт. Дигиталният маркетинг стана невероятно важен (дори и за тези бизнеси, които не са дигитални), понеже интернет е мястото, където аудиторията ви търси информация, където прекарва по-голямата част от времето си. Трябва да говорите и да взаимодействате с аудиторията си на места, където има най-голяма вероятност да бъдете чути. Така се изграждат доверие и дългосрочни взаимоотношения.
  3. Продуктът е важен Както всеки знае, поддържането на доволни клиенти е много по-евтино от това тепърва да се привличат нови клиенти. Клиентите ще се лоялни само ако харесат това, което виждат, ако ги заинтригува, ако им се предлага нещо, което останалите 100 алтернативи не могат. Питайте се често защо продуктът ви е специален. Как можете да подобрите преживяванията на клиентите си, да увеличите удовлетворението и да надминете очакванията?
  4. Правете нововъведения Продуктът или услугата, която предлагате, никога не е достатъчно добра. Със скоростта, с която всичко се движи, никога няма да сте достатъчно бързи. Непрекъснато проверявайте какво сте направили и го подобрявайте. Някои подобрения трябва да стават поетапно, други могат да бъдат тотално промяна във функционалности и дизайн. Не позволявайте продуктът ви днес да е същия, какъвто е бил преди три месеца. Трябва да сте научили нещо на база на обратна връзка от потребителите и да усъвършенствате продукта си постоянно.
  5. Както и в живота, затлъстяването е растеж, но не в правилната посока Нуждаете се от мускули за да увеличите мащаба на проекта и да комерсиализирате бързо, но трябва да разберете как да разпределяте и увеличавате ресурсите си. Много нови фирми се провалят, защото действат в грешната посока. Фокусирайте се върху това, което ще ви направи конкурентоспособен този месец, също и в срок от 1 година. Контролирайте и се грижете за растежа си, но запазете фокус върху не повече от 2-3 конкурентни предимства и начина да предложите стойност на клиентите си. Движете се по този план и ви уверяваме, че съвсем скоро бутилките с шампанско ще са в хладилника.