Защо мобилните плащания са обречени на растеж

44/49
Mobile payment

Мобилните устройства все повече се доближават до изпълнението на дълго отлагано обещание, а именно да станат дигитални портфейли.

Потребителите разбират предимството на това да извършват плащания чрез мобилните си устройства, пред носенето на многобройни монети и пари в брой – дори дебитни и кредитни карти. Претъпканите портфейли в днешно време, когато всичко опира до комфорт, са доста непрактични. Ето защо на някои пазари вече се забелязва тенденция на плащане за стоки и услуги през мобилни устройства, като носенето на портфейл вече не е задължително. В резултат от това мобилните плащания се разрастват динамично.

В нов доклад на BI Intelligence са посочени основните причини, обясняващи защо мобилните плащания набират все по-широка популярност. По-долу можете да намерите прогнози за растежа и размера на пазара на мобилни плащания в следващите години, както и специфичните тенденции, които ще помогнат да се ускори растежа в областта на мобилните плащания.

Кратък преглед на текущото състояние на мобилните плащания:

  • Като цяло, светът все още е в начална фаза на приемане на мобилни плащания.
    Нормално, кой обича радикалните промени? Към края на 2012 година, само 7.9 милиона от потребителите в САЩ са възприели и използвали NFC (near field communication) съвместима система като „Google Wallet,“ или приложения, които използват QR кодове или други методи за да извършат плащане. Но в магазините мобилните плащания са се увеличили четири пъти през миналата 2012 година спрямо предходната. Четците на дебитни и кредитни карти, които се поставят на мобилни устройства (като Square и др.), също допринасят за растежа. Само PayPal обработи $14 милиона през мобилни плащания за миналата година.
  • Увеличаването броя на смартфоните в световен мащаб ще допринесе за растежа.
    В Африка мобилното плащане бележи постоянен ръст. Там се използва като алтернативен начин за реализиране на икономическата активност, поради по-слабо развитата банкова инфраструктура. В Азия мобилното плащане процъфтява като част от обширна, ориентирана към смартфоните култура, която интегрира мобилните телефони в много аспекти на икономическия живот и на потребителското поведение. Естествено, когато притежателите на смартфони се увеличават, същото се отнася и за мобилното плащане.
  • Бързото проникване на таблети и смартфони се използва като регистър на търговците
    Много решения за мобилни разплащания, предназначени за търговци на дребно, трансформират таблети и дори смартфони в регистри на продажби, складови наличности и дори в касови апарати. Но все още тези решения разчитат на използването на физическа кредитна или дебитна карта от крайните клиенти. Към момента не се обръща достатъчно внимание на факта, че малките бизнеси са склонни да възприемат и използват мобилните технологии като част от инструментите за реализиране на продажби на дребно в техните търговски обекти. По този начин те могат от своя страна да стимулират по-широката употреба и популяризиране на мобилните плащания.
  • Колко ще се разраснат мобилните плащания?
    Прогнозата е, че до 2017 година общата стойност на глобалните транзакции, реализирани чрез мобилни устройства, ще достигне около $1.5 трилиона, в сравнение с $120 милиарда през 2012 година. В САЩ стойността на мобилните плащания ще се увеличи до 244 милиарда долара през 2017 г. – огромен ръст спрямо 15 милиарда долара за 2012 г.. Броят на потребителите, използващи мобилни плащания, също ще нараства с много бързи темпове. До 2017 година общият брой потребители, които плащат чрез мобилните си устройства, ще надмине 500 милиона. Това ще бъде повече от петкратно увеличение – в сравнение с по-малко от 75 милиона потребители, използващи мобилни плащания в края на 2012 година.