10 съвета за базиран на местоположението мобилен маркетинг

35/48
Location mobile marketing

Писането на една книга отнема много време, но след като успеете е удовлетворяващо да погледнете назад и да прочетете цялото съдържание, което сте създали. Един недостатък при написването на книга обаче е, че цялото съдържание е между две корици, а има читатели, които не са склонни да си закупят цяла книга, само защото имат нужда от дадена конкретна информация. Вместо да ви затормозяваме, ние просто ще ви обобщим десетте най-важни съвета от нашумялата книга за мобилен маркетинг “Location-Based Marketing from Dummies”.

Преди да продължим, може би трябва да споменем какво точно означава „ мобилен маркетинг, базиран на местоположението“. Накратко, базираният на местоположението маркетинг е изкуството да ангажирате вашите настоящи и потенциални клиенти, използвайки услуги като Foursquare, Yelp, SCVNGR, Gowalla и Infozone, печелейки лоялност, информация, която се предава от уста на уста и референции. Докато тези инструменти (базирани на местоположението услуги) могат да бъдат нови за някои хора, подходът и изпълнението, стоящи зад създаването на добра кампания не са толкова по-различни от всяка друга маркетингова стратегия.

Ето ги и обещаните съвети:

1. Изпълнявайте целите си с правилната платформа: Всяка платформа има своите силни и слаби страни, а да изберете правилната платформа за вашата маркетингова кампания е изключително важно.

2. Уверете се, че вашият бизнес е настроен правилно в Google Places: Защото едно на всеки три търсения в Google се провежда с намерение за търсене на местно ниво, а страниците на Google Places са на видно място в Google резултатите, което ги прави със жизненоважно значение за вашия онлайн маркетинг.

3. Поучете се от това, което други фирми са направили: Просто се разровете в интернет и погледнете как и какво правят вашите конкуренти – фирмите, които са лидери в услугите, базирани на местоположението.

4. Създайте бюджет за кампанията: Това може да звучи сякаш ви показваме очевидното, но като всяка добра програма за пускане на пазара, калкулирането на бюджет за вашия базиран на местоположението мобилен маркетинг ще ви помогне да останете фокусиран и да измервате успеха си с течение на времето.

5. Уверете се, че вашите служители са готови: Едно от най-важните неща, които можете да направите, когато създавате базирана на местоположението кампания е да се уверите, че служителите ви са подготвени и запознати с правилата. Понякога принтирането на една страница с всички подробности може да бъде чудесен начин да се гарантира, че всички са запознати с концепцията.

6. Насърчавайте служителите си да участват: В действителност, някои от най-добрите съвети и цялостни предложения на кампанията могат да дойдат от вашите служители, тъй като те са тези, които познават вашия бизнес като петте си пръста.

7. Изненада със значки: Не всички оферти трябва да струват пари. При някои локационно базирани услуги съществува опция, наречена “ значка „, която възнаграждава действия като първи чек-ин или чек-ин на няколко заведения, които са от подобен тип.

8. Трансформирайте програмите за лоялност в социални програми за лоялност: Чрез включването на базирани на местоположението услуги в програмата си за лоялност, клиентите ви ще имат допълнителни начини да печелят точки, награди и признания. Можете също да им предоставяте стимули да споделят своите чекирания в други социални платформи като Twitter и Facebook.

9. Разбиране на разликата между платената, спечелената и собствената медия: Разбиране на разликите между плащане (реклама), собственост (вашия уебсайт, Facebook акаунт и т.н.) и спечелване (медийно отразяване или разговори за вашата фирма в интернет) е ключов фактор за всяка стока, интегрирана в маркетинговата кампания. Разбирането за това как тази „Света Троица“ на медиите влияе на базираната на местоположението маркетингова кампания е еднакво важно.

10. Следете трафика на конкурентите: Това може да изглежда малко съмнителено, но държейки под око трафика от чекиранията при конкурентите можете да добиете представа за това колко хора чекират и какво казват. Това е доста лесно да се направи с помощта на инструмент като Tweet Deck или Hootsuite.