Защо повечето приложения за Андроид и iOS са безплатни?

36/48
Android or ios apps

Много проучвания сред потребителите сочат към очевидното заключение: повечето хора мразят да виждат реклами на смартфоните и таблетите си. Но истината е, че противно на негативизма към рекламите, когато са изправени пред избор между безплатни приложения с реклами или да заплатят 0,99 $ за приложения без реклами , потребителите избират предимно безплатните приложения и толерират рекламите.

В тази статия ние разглеждаме предпочитанията за безплатно съдържание пред платеното съдържание без реклами, чрез изследване на информацията за ценовата стойност на почти 350 хиляди приложения за Андроид и iOS, които използват Flurry Analytics.

Нашите приложения съхраняват историята ни

Всеки път, когато изтеглим приложение, ние разкриваме малко повече за себе си. Един поглед към приложенията на вашия телефон може да посочи дали сте фен на спорта, на игрите, на музиката, дали обичате да пътувате, да готвите и т.н. Но нашият избор на приложения също разкрива нашата поносимост към реклами, както и как предпочитаме – да плащаме за съдържание директно или индиректно чрез гледане на реклами.

В повечето случаи приложенията за Андроид и iOS са на разположение в две форми: безплатна (с реклами) и платена (без реклами). Ако наистина не понасяте рекламите в приложенията, обикновено можете да платите $ 0,99 или 1,99 $ за премахване на реклами и е възможно да получите някои допълнителни функции. Дори когато конкретно приложение не идва в платени и безплатни версии, често има други приложения за избор, безплатни и платени, които изпълняват много сходни задачи.

Така че какво избират потребителите? Ще започнем с iOS приложенията, тъй като те са на разположение по-дълго от приложенията за Андроид. Имайте предвид, че всички наши изчисления в тази статия са на база потребителска активност, така че приложения с повече потребители допринасят повече за общата картинка.

Хората искат съдържанието да е безплатно

Между 2010 и 2012 г. процентът на безплатни приложения използващи Flurry Analytics е варирал между 80% и 84%, но до 2013 г. 90% от използваемите приложения са безплатни. Някои може да твърдят, че това подкрепя идеята, че „съдържанието иска да бъде безплатно“. Ние не виждаме нещата точно по този начин.

Вместо това, ние просто гледаме на това като резултат от избора на потребителя: хората искат безплатно съдържание повече, отколкото искат да избегнат рекламите, като дори пренебрегват качеството на съдържанието. Това е колективен избор, който би могъл да изглежда по различен начин в определен контекст (например , корпоративни приложения или тясно специализирани приложения, като тези, които са за проследяване на медицинска или финансова информация ).

Андроид потребителите още повече отказват да плащат за приложения

До този момент, ние се фокусирахме върху iOS приложенията, защото те са били при нас по-дълго, но какво да кажем за Андроид? Общоприетото мнение е, че Андроид потребителите са по-неблагосклонни да плащат за неща, отколкото потребителите на iOS. Ценообразуването на приложенията бурно подкрепя тази теория.

Към края на април 2013 г., средната цена, платена за Android приложения ( включително и тези, които са безплатни) е значително по-малка, отколкото за iPhone и IPAD приложения. Това показва, че Андроид собствениците искат безплатно съдържание дори повече, отколкото потребителите на iOS, което означава, че Андроид потребителите са по-толерантни към рекламата в приложенията, която играе роля за субсидиране на разходите, нужни за разработването на приложенията.

Тези резултати подкрепят и друго вярване, получено от проучвания и някои транзакционни данни: IPAD потребителите са склонни да харчат повече, отколкото собствениците на други устройства, включително iPhone. Като цяло цената на IPAD приложенията през април тази година е 2,5 пъти по-голяма от от тази на iPhone приложенията и 8 пъти по-голяма от тази на Андроид приложенията. Това вероятно се дължи отчасти на факта, че собствениците на IPAD имат по-високи доходи от собствениците на други устройства.

Ценовите решения на разработчиците въз основа на данните

На пръв поглед, възходът на безплатни приложения може да се разглежда като поведение, породено от тълпата: може би разработчиците са видели колко свободна конкуренция има и са решили да направят и своите приложения безплатни. Със сигурност е възможно това да е била причината в някои случаи, но дълбаейки по-дълбоко в моделите на ценообразуване през годините, ние успяхме да открием, че доста фирми подхождат много по-внимателно при ценообразуването.

Разгледахме исторически данни относно iOS приложенията (отново, защото iOS приложенията имат по-дълга история) за идентифициране на приложения, които са били обекти на експерименти по ценообразуване. Това обикновено се прави под формата на A / B тестване – когато едно приложение е на една цена за определен период от време, след това цената се вдига или сваля, след което същата процедура се повтаря. Това позволява на разработчиците да оценят готовността на потребителите да плащат (т.е. ценовата еластичност на търсенето) на базата на броя сваляния на различни цени .

Много от разработчиците, които правят подобни експерименти заключват, че дори цена от 0.99 $ значително намалява търсенето на приложенията .

Заключение

Потребителите може и да не харесват рекламите в приложенията, но от поведението им става ясно, че те са готови да ги приемат в замяна на безплатно съдържание, каквото имаме в радиото, телевизията и интернет в продължение на десетилетия. С това изглежда, че разговорът дали приложенията трябва да имат реклами е до голяма степен приключен. Разработчиците на някои специализирани приложения могат да съумеят да монетаризират труда си чрез платени файлове за изтегляне, а приложенията за игри понякога генерират значителни приходи чрез вградена система за покупки, но тъй като потребителите не са склонни да плащат за повечето приложения, а разработчиците трябва да правят пари по някакъв начин, ясно изглежда, че рекламите са едно сигурно нещо в обозримо бъдеще.

Според нас е време вместо да говорим дали трябва или не трябва да има реклами в приложенията, по-скоро да обсъдим как да се правят рекламите в приложенията интересни и възможно най-подходящи за потребителите, което ще бъде ефективно както за рекламодателите, така и за разработчиците.