5 неудобства при използването на QR код с цел маркетинг

34/50
QR code on phone

От години маркетинг експерти, бизнес собственици и общо взето всички останали изтъкват QR кодовете като нещо доста значимо. Това е до голяма степен така, защото QR кодовете са проблясък на бъдещето, начин да се въвеждат физически взаимодействия в много по-отстъпчивото (и по-лесно за проследяване) дигитално пространство. Но въпреки преобладаващото желание на маркетолози да слагат QR код на всичко, което публикуват, промотират или ядат (да, ядат) скептицизмът относно употребата му в реалния свят се засилва.

Скептиците имат някои доста добри факти на тяхна страна. През 2011 г. проучване от Forrester разкри, че приемането на QR кодове от възрастните в САЩ се е покачило с 5% в сравнение с жалкия 1% година по-рано. След това, през април, проучване на Temkin Group установи, че 24% от възрастните в САЩ използват тези кодове, статистика, която е малко по-окуражаваща. Тези данни, съчетани с някои слаби маркетинг анекдоти могат да ви накарат да мислите QR кодовете за неефективни и в някои случаи ще бъдете прави. Ето защо:

1. Безполезно съдържание

От пазарна гледна точка QR кодовете предлагат очевидна стойност – лесни са за създаване, лесни са за проследяване и отварят един свят на възможности за взаимодействие между потребителите и търговците. От гледна точка на потребителите, обаче, тяхната стойност не е толкова ясна. Сканирането на кода е тромаво и струва на потребителите време и усилия. Плюс това, стойността му е неизвестна. Още по-лошо, 90% от кодовете съдържат линк към сайт, който не е оптимизиран за мобилни устройства. Сега сте разочаровали потребителя и сте загубили времето му, което създава негативно настроение. Нужно е предварително да покажете, че кодът води към полезна страница (отстъпка, ваучер и прочие).

2. Осведоменост на потребителите

Най-големият проблем, който QR кодовете имат е, че потребителите постоянно показват, че нямат представа какво е това. Студентско проучване от ArchRival установило, че от 534 души (бъдещи експерти, мениджъри и прочие) 78.5% не знаят как да сканират QR кода.

Маркетолозите са толкова развълнувани от потенциала и заинтригувани от идеята, че напълно са забравили, че потребителите не са търговци. Маркетолозите гледат реклами, кликат на спонсорирани връзки и сканират QR кодове, защото имат естествено любопитство и страст към брандовете на пазара. Но средният потребител се нуждае от маркетолог, който да му разясни какви действия трябва да предприеме. Когато става дума за QR код това означава да му каже какво е то.

Помислете да включите в кампанията си един прост списък с инструкции как се използва самия код. Ако обедините това със завладяващо съдържание, ще въведете потребителите в концепцията за QR кодовете и ще ги научите как да се възползват от тях.

3. Времева стойност

По-често, QR кодовете се използват като проста връзка към интернет страницата на компанията или конкретна целева страница. Предполага се, че те спестяват на потребителите времето да влизат чрез сложен URL адрес. Това би било вярно, ако всичко, което потребителите би трябвало да направят е да размахат устройството пред кода.

Все пак, нека видим как стоят нещата от потребителска гледна точка. За да сканира QR код, потребителят трябва да: 1. Извади телефона си; 2. Отключи телефона си; 3. Стартира приложението; 4. Фокусира кода и да го сканира. Това е при условие, че потребителят вече разполага с приложение, което сканира QR кодове. За повечето потребители е по-бързо просто да потърсят в Google това, до което ги води кода.

4. Местоположение

Местоположението е друг важен фактор. QR кодове се появяват навсякъде и на всичко, с привидно никаква мисъл относно локацията им. Например, освен че е невъзможно да се сканират, QR кодове на билбордове на магистрала са опасни и няма как да се сканират в движение. По същия начин, QR кодове върху служебни превозни средства нямат особен ефект, освен това тези средства най-често са паркирани пред сградата на компанията.

5. Естетика

QR кодовете са грозни. Още по-лошо, те са неразличими от кодове, използвани за промишлени цели. Така че един код на продукта може да бъде погрешно изтълкуван. Добрата новина е, че не е задължително да бъдат грозни.

С малко Photoshop, можете да закръглите грозните ъгли като направите кода много по-лъскав и все още ще е възможно да се сканира. Можете също така да генерирате кодове с до 30% съкращение, което означава, че можете да премахнете 30% от кода и вместо това да поставите логото на вашата компания или информация за това, което се отключва директно в кода. Има някои ограничения над това, тъй като някои части от кодовете са неразделни и не могат да бъдат изтрити, но все пак имате творчески възможности за някои страхотни проекти.