Две стъпки за бързо мобилизиране на бизнеса

33/48
Business mobilization

Като се има предвид, че почти всеки на планетата, който е достатъчно възрастен, за да ви бъде потенциален клиент има мобилен телефон, е наложително вашият бизнес да предприеме стъпки за мобилизация веднага. Ако клиентите все още не са взаимодействали с вас чрез мобилни устройства, скоро ще го сторят. Да сте мобилизирани накратко означава да направите по-лесно взаимодействието на вашите клиенти с вас чрез мобилни устройства и да определите най-добрия начин да достигнете до тях по мобилния канал, като им предоставяте релевантна информация.

Тези две стъпки са абсолютно задължителни, защото клиентите сами правят избора дали да взаимодействат с даден сайт чрез мобилни устройства, това по никакъв начин не зависи от вас. Тяхно решение е дали да посещават вашия уеб сайт, използвайки смартфон, таблет или настолен компютър. Ако те изберат да използват телефона си и вашия сайт не е приятелски настроен към мобилните устройства, тогава губите клиенти.

Същото се отнася и за проверка на електронна поща. Ако се случи да проверят пощата си през мобилно устройство, а вие сте им изпратили твърде обемист e-mail, то те ще го игнорират, тъй като няма да им е комфортно да го четат на малкия екран. Изборът е техен, а не ваш.

Нека преминем към стъпките:

1. Мобилизирайте уеб сайта си

Да, трябва да се създаде мобилна версия на вашия сайт дори и да смятате, че смартфоните правят мобилните сайтове ненужни. На първо място, смартфоните все още не са единствените видове телефони в света. Ако живеете някъде, където смартфоните са много често срещани продължавайте да четете, за да видите втората причина, поради която имате нужда от мобилен сайт.

На второ място, макар и браузърът на смартфоните да е достатъчно мощен, за да отвори сайт, пригоден за настолен компютър това не означава, че тези декстоп сайтове са достатъчно лесни за навигиране или използване през мобилно устройство. Нужно е да се интегрира благоприятна мобилна среда, уеб сайт, който е персонализиран за мобилни устройства, за да могат клиентите спокойно да избират между настолен компютър и телефон, а не да са ограничени само до едното.

Ето в какви насоки трябва да се работи:

  • Кратки параграфи, които са лесни за четене;
  • Информация, която е нужна на мобилни потребители ( час , местоположение и т.н.);
  • Малките графики, които не отнемат много време, за да се изтеглят;
  • Така наречените calls-to-action, които работят добре на мобилния (обаждане при клик, банери, или някакъв вид текст или графика);
  • Всичко това захранвано от мобилна платформа, която открива кога посетителят използва мобилно устройство и предоставя мобилната версия на сайта.

2. Правете e-mail кампаниите си приятелски настроени към мобилните устройства

Доста от вашите клиенти отварят пощата си през телефона си. Повечето от тях вероятно го правят всеки ден. Тук идва въпросът – какво ще се случи, ако имейлът, който толкова внимателно сте изработили и проектирали дори не бъде отворен? Или когато е отворен е нечетлив? Много хора нямат време или желание да препрочитат електронната си поща, така че имате един шанс вашият e-mail да бъде отворен и прочетен. Най-добрият начин да се уверите, че това се случва, е да изпратите всеки e-mail с идеята, че ще е отворен от мобилно устройство.

Няколко съвета за мобилизиране на e-mail съобщение:

  • Не изпращайте множество HTML текстове, пълни с графики
  • Вместо това, направете дизайна на съобщението по-скромен.
  • Не забравяйте, че всички calls-to-action, които имате трябва да работят и на мобилния.