5 парадокса, които оформят бъдещето на мобилната реклама

32/50
mobile phone

Мобилната технология се развива по-бързо от всяка друга технология, която сме виждали през последните няколко години. С този растеж идва нов набор от потребителски поведения и тенденции. Каква е реалността, когато става въпрос за пейзажа на новата мобилна търговия? Събрали сме пет факта, които ще имат поразителни последици за бъдещето на мобилната търговия.

1. Клиентите прекарват повече време със своите мобилни устройства, отколкото с настолните си компютри.

По данни от над 20 000 сайта за онлайн реклама, през 2011 г. средната стойност при поръчка на настолен компютър е била 95,19 $, а средната стойност за поръчка на мобилно устройство – в размер на 96,92 $. Разликата от $ 1,73 на поръчка може да изглежда малка, но това може драматично да повлияе на нетната печалба на компанията.

Въпреки че множество фактори допринасят за тези данни, най-важният може да дефинираме като силата на таблета, който бързо се очертава като третият основен цифров екран в живота на потребителите, в допълнение към настолните компютри и смартфоните.

В доклад на Adobe Digital Marketing Insights бяха разгледани данните от 16,5 милиарда посещения в повече от 150 сайта за търговия на дребно, и се стигна до извода, че средната стойност, при поръчка на таблета е 123 $, в сравнение с 102 $ за настолните компютри.

Потребителите на IPad обикновено имат по-високо образование и по-високи доходи от общите потребители на интернет. Същото проучване на Adobe установило, че собствениците на таблети по-често попадат във възрастовата граница 18-34 и че 29% имат годишен доход над 75 000 $. Групата е доказано доходоносен сегмент от клиенти за търговците на дребно.

Според проучване през 2011г. 52 % от собствениците на таблети предпочитат да пазаруват онлайн с помощта на своите таблети, докато 40% предпочитат традиционен компютър. Поуката от историята за търговците на дребно? Потребителите на таблетите са ключова потребителска група и тяхното влияние със сигурност ще нарасне през 2012 г. и след това.

2. Мобилните клиенти са по-фокусирани.

В началото може и да не изглежда много интуитивно, но средната ключова дума за търсене на мобилни устройства, както за Android така и за iPhone, е приблизително два пъти по-дълга от средната ключова дума за търсене на настолен компютър. Но търсенията не отнемат повече време на мобилния, защото устройствата са по-трудни за използване, а по-скоро, защото мобилните търсачи и купувачи са по-фокусирани и по-конкретни в това, което търсят.

Microsoft съобщава, че 70% от задачите за търсене са завършени за една седмица, а 70% от мобилните задачи за търсене са завършени в един час. Мобилните търсачи имат чувство за спешност, които не се виждат толкова често в традиционните методи за търсене. Мобилните потребители търсят информация или помощ, която да им помогне да направят решение за покупка точно в момента на продажба: 88% от потребителите, които търсят в мобилно устройство, правят покупка в рамките на 24 часа. Мобилните купувачи трябва да бъдат в състояние просто да проучат продуктите и бързо да направят покупка.

3. Честотата на кликванията е по-висока на мобилни устройства, отколкото на настолен компютър.

Едно проучване Marin Software разкрива, че потребителите са по-склонни да кликат върху рекламите с резултати от търсене когато се използват смартфони или таблети, отколкото при използване на настолен или преносим компютър. Performics съобщи, че мобилните цени за кликване са били 45% по-високи от тези за настолен компютър до края на 2011 г. и януари 2012 година.

Честотата на кликване върху рекламата при търсене се следи внимателно, защото е важен индикатор за намеренията на търсещия. По-високата честота на кликанията е свързана с търсене от търговски или потребителски характер и се превръща в по-ценен актив за рекламодателите и за търговците на дребно.

4. Мобилното пазаруване нараства през нощта

Когато чуем „мобилни“, правим асоциация с думите „по време на път“, и си представяме как мобилният купувач браузва или пазарува по време на път. Но дейностите, които доминират по време на пътуване са свързани със социалните медии, а не с онлайн пазаруване.

Когато разглеждаме мобилно устройство срещу настолен компютър, ние виждаме, че почасовите тенденции се различават в зависимост от типа на устройството. Според данни на Google, търсенията от компютър илюстрират времето, прекарано на работното място, докато използването на таблет или смартфон, например, нараства драстично през нощта.

5. Значението на мобилната мрежа

Да, сега властват мобилните приложения. И все пак силата на мобилния уебсайт ( т.е. един сайт, достигнат чрез браузъра, а не през мобилно приложение) доста често е пренебгревана сред цялата истерия . Имайте предвид, че 30% от целия трафик през социалните мрежи произхожда от мобилни устройства. От този трафик, над 42 милиона души са влезли в социалните мрежи чрез своите мобилни браузъри през 2011 г., докато 38.5 милиона са влезли чрез мобилни приложения.

Маркетолозите трябва да разберат, че с изключение на някои ниши като игрите, мобилната мрежа все още е от съществено значение и допълва приложенията. Мобилният интернет е привежда в бизнеса всички клиенти, докато приложенията могат да бъдат разглеждани като програми за лоялност. Приложенията могат да бъдат голяма част от дадена мобилна стратегия, но са най-добри за повторни клиенти, които вече познават марката и са изтеглили приложението.

Изводи

До 2015 г. повечето интернет потребители в САЩ ще имат достъп до интернет чрез мобилни устройства, отколкото чрез компютри. А продажбите на смартфони продължават да превишават всички други видове компютърни устройства , включително комбинираните таблети. Canalys съобщи, че 488 милиона смартфона били разпратени по света през 2011 г., в сравнение с 415 милиона персонални компютри, включително 63 милиона таблети.

Тенденцията е ясна: разнообразието и сложността на свързаните устройства ще продължава да расте. Няма никакво съмнение, че 2012 г. ще бъде интересна и иновативна година за мобилна търговия.