5 развенчани мита за мобилния маркетинг

43/49
Mobile marketing

Много маркетолози експериментират и търсят начини за постигане на целите си в мобилните среди, изучавайки най-добрите начини за обогатяване на компетентността си относно успешни маркетингови стратегии, въпреки че много от тях срещат спънки по пътя.

Макар че няма да покрием всички недоразумения, със следващите 5 мита ще предоставим на маркетолозите прозрения около някои общи предположения, които могат да повлияят на начина, по който се взаимодейства с клиентите в мобилните среди.

Мит 1: Мобилният маркетинг означава мобилна реклама

Мобилната маркетингова асоциация(ММА) дефинира мобилния маркетинг като: набор от практики, които позволяват на организацията да общува и да се сближава с аудиторията си посредством интерактивен и подходящ начин чрез всяко мобилно устройство или мрежа. Технически това може да обхване и двете – маркетинг и реклама, но е от изключително голямо значение да се прави разграничаване между мобилен маркетинг и мобилна реклама и стратегиите ви за двете да са съвсем различни.

Докато мобилната реклама включва „платените“ медии – рекламни банери на мобилния уеб сайт на друга марка или платени мобилни кампании в Google, мобилният маркетинг е „ притежавана“ и „спечелена“ медия. Става въпрос за марката и каналите ти, удовлетворение и желание да се изградят дългосрочни взаимоотношения с клиентите, отколкото да се създават реклами. Помислете за разликите между връзките с обществеността и рекламата – подобни са.

Докато мобилната реклама продължава технологически да се придвижва напред и да предоставя повече възможности за рекламите ви, вие все още използвате чужд уеб сайт, приложения или канали. Мобилните маркетингови програми дават възможността потребителите да взаимодействат с марката ви, получавайки информация на мобилните си телефони, където вие можете да контролирате всичко.

Заради това ние вярваме, че мобилните маркетингови програми – когато се представят добре – са проницателни към потребителите и носят по- добри резултати. Това не означава, че мобилната реклама не би трябвало да играе роля в цялостния маркетингов бюджет, но ако търсите мобилен маркетингов партньор, пропусната възможност е ако просто се ангажирате с един, който да разработи рекламна програма.

Мит 2: Приложенията за iOS и Android се равняват на мобилна стратегия

Когато попитам потенциални клиенти дали компанията им провежда мобилен маркетинг, много от тях гордо казват „ Да, имаме iOS и Android приложения“. Това е чудесно начало, но как достигат до другата половина от американските потребители? В доклад на ComScore 58 % от американците притежават смартфон и 90 % от притежателите на смартфони са на iOS или Android, така че с приложенията си за тези операционни системи достигате едва 52% от американците.

Приложенията за смартфон са само едно парче от маркетинговия ви пъзел, както и мобилната реклама е само част от маркетинговата картина. Приложенията сами по себе си не се простират на широко. Няма определен канал за маркетинга – цифров или друг – който да предлага най – високите достижения и ангажираност.

Предизвикателството ви като маркетолог е да забъркате правилната рецепта за мобилните маркетингови програми – например приложения, SMS, мобилен уебсайт, мобилно оптимизирани мейли или QR кодове – заедно с другите ви маркетингови канали.

Мит 3: Мобилният маркетинг е сложен

В това всъщност има доза истина. Има известна сложност около необходимите връзки с търговски компании, редица правила, които трябва да спазвате, възможностите на мобилните технологии, но основните случаи и здравият разум изискват пуснатата ефективна мобилна програма да е подобна на другите маркетингови канали.

Запитайте се: „Отговаря ли това на нуждите на клиентите ми?“ и „Придавам ли стойност на връзката с клиента?“ и „Ефективно ли използвам маркетинговите си долари?“ Ако можете да отговорите на въпросите положително и имате доверен мобилен партньор, имплиментирането на мобилни маркетингови програми не е сложно.

Това често означава да не се впускате в най-новите и очарователни маркетингови възможности само защото ви се иска. Можете да запазите нещата прости с вече изпипани и доказано работещи техники.

Мит 4: Всички мобилни потребители са еднакви

Една от причините компаниите да не инвестират в мобилен маркетинг е че вярват, че не е уместен за техните демографски цели, че мобилността достига само до младото поколение, до тези със смартфони или до тези, които пътуват. Двете ни проучвания и личният ни опит, подкрепящ клиентските програми, развенчаха тези предположения.

Задавайки въпроса на различни възрастови групи Google’s “Our Mobile Planet” разкри, че 55% от американците на възраст 30-49 години и 25 % от тези над 50 години притежават смартфон. Що се отнася до това, че се използват мобилни телефони само извън дома – 52 % от всички смартфон потребители гледат телевизия на смартфона си.

Също така проучване на Telefónica’s O2 UK и Sony Mobile показва, че 75 % от анкетираните използват смартфона си и в банята. Така че мобилните потребители може да са в дома си или далеч от него, като маркетолог няма как да правите предположения за това.

Мит 5: Мобилният маркетинг е зловещ

Безпокои ли ви да давате мобилния си номер на компания от страх да не ви изпращат нежелани съобщения или да ви звънят? Не мислите ли, че е малко досадно докато разглеждате някой магазин в мола да получите незабавен сигнал на телефона ви, който ви уведомява, че магазинът има разпродажба? Не сте само вие.

Технологията на мобилния телефон позволява прецизно да се локализира местоположението ви, което може да бъде изключително полезно, когато използвате приложения с карти, но е смущаващо, когато се използва без знанието ви или по начин, по който не толерирате.

Но истината е, че когато става въпрос за кампании със кратки текстови съобщения, безжичните доставчици разполагат със силно фокусирана към крайния клиент информация. Конгресът обсъжда закони за мобилната поверителност през приложенията и уеб сайтовете Тези компании, които не се подчиняват, са порицавани в медиите, глобявани и със спрени програми.

Помните ли когато онлайн поверителността беше голяма пречка за електронната търговия? С 225 500 000 000 $ приходи от продажбите на дребна електронна търговия за изминалата година, може да се каже че това вече официално е превъзмогнато. Все още ще има някое друго нежелано текстово съобщение , фирми с безскрупулни практики, но това е малко вероятно. SMS спамът ще се разпростре както беше с имейлите и директните мейли.

Като за начало компаниите трябва да спечелят изричното съгласие на потребителите и да се възползват от предимствата на мобилния маркетинг. Точно както онлайн поверителността остава на заден план, потребителите с мобилни устройства ще се научат да имат доверие на марките, които са се доказали като надеждни.