Мобилната търговия при брандовете

42/49
Mobile commerce

Всички сме съгласни, че в Интернет е готино. Това е чудесно място, където можеш да разбереш коя звезда с кого се среща, да намериш топ десет на почти всичко и, най-важното, Интернет играе важна роля в това как ние избираме да харчим парите си. Отминаха дните на страшната черна дупка на киберпространството. Пазаруването онлайн просто е начинът, по който правим нещата сега.

И така, насочваме се към ролята на мобилната търговия, която набира все по-широко значение. С растежа на броя и употребата на смартфоните, фирмите все по-отчаяно се опитват да разберат и проникнат във все още слабо изяснения мобилен пазар и начинът, по който точно работи. Хабим повече време от всякога по нашите мобилни устройства и те бързо се превръщат в нашия предпочитан начин за източници и покупка на продукти. Това не означава, че вече не използваме настолни компютри за тази дейност.

Мобилната търговия ни предоставя възможност да пазаруваме в движение, в зависимост от нашата локация, като по този начин правим покупки, които иначе не биха били осъществени. Едно скорошно проучване от Google и IPSOS, обаче, показва, че несъмнено остава значително място за подобрение, тъй като все още едва 31 на сто от потребителите на смартфони всъщност правят покупки чрез телефона си.

Така че кое е това, което бави процеса? Може да се каже – твърде много шум.

Търсене на съкровище

Дори и брандове, които видяха какво се задава, не съставиха съгласуван подход. В бързането си да осигурят най-доброто за все по-нарастващия брой нетърпеливи мобилни потребители, като деца на лов за съкровище, те се разпръснаха в множество направления, търсейки най-добрите решения. Много от тях създадоха приложения, но едно проучване на Deloitte установи, че 80 процента от брандираните приложения са били изтеглени по-малко от 1000 пъти, и че по-голямата част от потребителите на смартфони държат само едно-две приложения на търговци или производители.

Като изключим приложенията, наблюдаваме концентрирани усилия за оптимизация на уеб сайтове, създаване на мобилни, персонализирани маркетингови кампании и множество различни начини за разплащания. В тези дейности не се наблюдава липса на активност, а по-скоро липса на яснота. По-голямата част от потребителите на смартфони нямат проблеми да „ровичкат“ мрежата на кое да е устройство. Изминахме дълъг път, откакто бяхме като неандерталци, чудейки се с широко отворени очи на движещите се образи на нашите компютърни екрани и сега сме жадни за удобствата на новите технологии – безупречни и практични.

Често цитираните слабости на търговията чрез мобилни платформи са:

  • Слаба функционалност и объркваща навигация
  • Слабо внимание върху нуждите и целите на мобилните потребители
  • Усложнени процеси за поръчка
  • Потребителско доверие за сигурността на транзакциите

Сега, докато отделните марки и търговците на дребно могат да имат за цел да оптимизират тези процеси в рамките на собствените си мобилни стратегии за търговия, потребителите с безкрайни вариации на вкус и толерантност все още продължават да бъдат постоянно изправяни пред порой от различни методи, които влияят на платформените функции и процесите на плащане.

Отчитайки разликата

Към момента съществува значителна възможност в оптимизирането на мобилното пазаруване за потребителите на всички марки и бизнеси на търговци на дребно, високо ефективна и сигурна. Причината предполага, че това наистина може да се постигне единствено чрез динамична, въздесъща платформа, която е независима и поставя потребителя на първо място – винаги.