6 мобилни маркетингови тактики, които подхранват отношенията с клиентите

40/49
Mobile marketing tactics

“Lifecycle” маркетинг означава управление на съществуващите клиенти, който е основан на състоянието на връзката с тях. Това важи с пълна сила за клиенти на SaaS (софтуер като услуга), които биха подновили абонамента си единствено, ако харесват това, което правите за тях и продължавате да добавяте стойност месец след месец.

Това означава, че не трябва да спирате да добавяте стойност веднъж след като клиентите ви са се абонирали за платена услуга. Важно е да третирате клиентите си по различен начин, в зависимост от тяхната ангажираност към продукта или услугата ви. Общуването с клиент, който е на крачка да се откаже от продукта ви, трябва да е по-различно, отколкото с някой, който е абсолютен фен.

Ето шест мобилни тактики, които ще ви помогнат да създавате и поддържате връзка с вашите клиенти:

1. Текстови напомняния

Изпращането на текстови съобщения винаги ще държи услугата/продукта ви в мислите на клиентите. Нека знаят за специалните ви промоции, или им предложете възможност да научат за новите предимства на продукта. Но внимавайте с SMS – използването им трябва да е умерено и не повече от веднъж на тримесечие за наистина значими неща.

2. Анкетни проучвания

Нуждаете се от бърза обратна връзка от клиентите си? Изпратете им анкета, на която ще могат да реагират незабавно чрез мобилните си телефони. В допълнение към ползата от опознаването на клиентите си по-добре, те ще се чувстват оценени, защото им се иска обратна връзка. Това помага за изграждане на разбирателство и лоялност към вашата марка.

3. Игри, награди, лотарии

Кой не обича да получава нещо за нищо? Предлагайки на клиентите си възможност да спечелят нещо стойностно, като запознанство с екипа или с историята, която стои зад продукта, те ще бъдат развълнувани, че са станали част от вашата общност и най-вероятно ще разкажат историята ви на много хора.

4. “Push” известия

Представете си да можете да изпратите автоматични персонализирани напомняния на клиенти, които в този момент преминават покрай вашия обект. Всеки път, когато хората са на правилното място, в правилното време и имат интерес да пазаруват, едно „push” известие ще изиграе ключова роля за извършването на сделка. Чрез базирана на локацията технология можете да наблюдавате кога един клиент идва на определено разстояние от местоположението ви и да му изпратите съобщение, чрез което му съобщавате за активна промоция или оферта на деня.

Тук ключовият момент е да имате данни не само за местоположението, а и ако е възможно за интересите и нуждите на потенциалните ви клиенти. Този допълнителен слой с информация може да направи уведомленията наистина уместни и ефективни.

5. Социална интеграция

Вашата мобилна кампания лесно може да бъде интегрирана във всички големи социални мрежи, в които вашите клиенти са най-склонни да обсъждат своите нови преживявания, да ви препоръчват на своите приятели, или да предават информацията ви за контакт.

6. Програми за членство и лоялност

Давайте постоянни причини на вашите клиенти да продължават да се връщат, като им предлагате някакъв вид стимул и предимство, което осигурява реална стойност за тях като постоянни клиенти. Осигурете полза за потребителите ако привлекат приятел или ако разпространяват линк към кампанията ви в социалните мрежи. Създайте група от вътрешни хора, в която ще каните само най-лоялните си клиенти. Тези хора ще са вашите най-верни привърженици. Запазете най-добрите си промоции и ползи за тях, а те ще продължават да се връщат за още.