Мобилните устройства стават все по-популярни и проникват все по-бързо

234/244
Mobile Devices

По целия свят не могат да се наситят на мобилните устройства. В резултат на това, маркетингът чрез мобилно търсене бързо се превърна в един от най-мощните методи за привличане на трафик към дадено съдържание. Тези пет убедителни причини по-долу разкриват защо мобилното търсене е съществена част от дигиталния маркетинг днес.

1. Мобилните потребители разчитат на търсене

Не се съмнявайте в това – търсачките контролират мобилната мрежа. Вярно е, че екранът е по-малък и за да се напише даден текст често са необходими повече усилия, но потребителите разчитат предимно на резултатите от търсачката, за да достигнат до необходимата информация.

ThinkInsights на Google в ново изследване ни съобщава, че търсенето чрез мобилни устройства е нараснало с 400% през изминалата година. Когато става дума за най-посещаваните сайтове за мобилни устройства, търсачките доминират, като водещи са Google с 17,3% пазарен дял.

2. Трафикът от мобилно търсене се реализира в нещо повече

От резервация за пътуване през закупуване на финансови услуги до намиране на добър ресторант, хората използват мобилното търсене, за да търсят разнообразна информация. След като я намерят, шансовете да действат веднага са доста високи. Мобилно проучване от Google показа, че три от всеки четири мобилни търсения предизвикват по-нататъшни действия, а 55 % от тези реализации се случват в рамките на един час.

Тъй като мобилната търговия се развива и все повече хора разчитат на мобилно сърфиране из мрежата, все по-лесно става да се правят покупки чрез смартфони и таблети. Според Forbes 24 % от покупките в началото на коледните празници миналата година са били през мобилни устройства. Според проучване от Google, два пъти повече сделки са извършени във физическите магазини, благодарение на маркетолозите, които могат да достигат до потребителите в ключов момент за вземане на решения чрез мобилните им устройства.

3. Мобилното търсене има световен обхват

Ако има едно нещо, което обединява различни култури и езици по света, то това е все по-голямата зависимост от мобилните технологии. От установената потребителска база в богатите икономики до бързия растеж в развиващите се пазари, потребителите масово инвестират в смартфони и други мобилни устройства.

Изследване от KPCB разкри бързо увеличение на покупките на смартфони през 2012 г., със световен ръст от 42 %. Не е изненадващо, че Китай е най-бързо растящият пазар в света, с огромен годишен ръст в добавка към съществуващите 270 милиона потребители. Подобна е историята и в Индия.

За все по-голям брой потребители в развиващите се икономики, мобилните устройства представляват евтин и лесен начин за достъп до интернет. Те са по-склонни да разчитат на телефоните си, отколкото на настолните компютри. В тези региони, маркетингът чрез търсене през мобилни устройства е по-важен от всякога.

4. Местното търсене е важно.

С този потенциал да се достигне до цял един свят от мобилни потребители в мрежата, нека не забравяме, че е важно да се мисли и на местно ниво. Друга презентация от ThinkInsights гласи, че едно от всеки три мобилни търсения е за местна информация. Това отново е трафик, който се реализира – 59% от хората, които търсят местен магазин след това го посещават.

Има и огромна възможност за реализиране на маркетинг, базиран на местоположението. Освен, че това е от съществено значение, ако имате нужда от клиенти за вашите физически магазини, това е и нещо от което и потребителите и търговците имат полза.
Възползвайте се максимално от тази възможност чрез създаване на различна версия на вашия уеб сайт за всеки ключов пазар. Това включва точен превод, като се отчитат и регионалните диалекти. Трябва да се помисли и за настаняване на международните различия във валути, времеви зони, празници и културни предпочитания.

5. Мобилното търсене е навсякъде

И накрая, трябва да се припомни едно голямо предимство на мобилното търсене: достъпно е навсякъде и по всяко време. Вече не е свързано със статична работна станция, хората могат да търсят по време на път, в търговския център или в леглото.
Според един блог от Vocus, потребителите са най-склонни да използват смартфони по време на пътуване, в ресторанти и кафенета, както и при пазаруване в магазини. Таблетите се използват по-често у дома. Това важи и в случаите, когато има настолен компютър в къщата.

Няма съмнение, че мобилното търсене е тук, за да остане. Насочвайки се към международни мобилни търсачи, можете да се възползвате от съществуващи растящи пазари.