Какво води до колебания относно мобилните приложения?

41/49
mobile apps security

Според два нови доклада, потребителите обичат мобилните си приложения поради факта, че ги избавят от скуката, но лошото е, че те не могат да отговарят на нуждите им що се отнася до личния живот и досадните ежедневни драми.

Нов доклад на Soasta установи, че бъговете, „крашванията“ и слабото изпълнение са едни от главните причини, които предизвикват в 77 % от потребителите колебание дали да закупят приложението. Допълнителен доклад на MEF установява, че по-голямата част от безплатните приложения, които са в топ 100, не са съгласувани с неприкосновеността на личната информация.

„Мобилните устройства са различни и когато компаниите не се отнасят с мобилните приложения като с ключови за техния бизнес, когато не инвестират в това, клиентите да имат чудесни изживявания с тях, потребителите се разочароват от приложенията“, казва Peter Galvin, старши вице президент на маркетинга в Soasta, Mountain View, CA. „Нашето изследване показа, че много мобилни приложения не са тествани качествено преди да бъдат предадени на потребителите“, казва той.

Потребителски колебания

Според доклад на Soasta, който включва анкетиране на 3130 души в САЩ, 58 % от потребителите, които купуват приложения, посочват бъговете като причина, която би ги възпряла от сваляне. Допълнително, крашването е проблем за 57 % от запитаните потребители, а лошото изпълнение е проблем за 48 % от тях. Други фактори, които пораждат колебанието на потребителите да купуват приложения, включват скоростта или това, че приложението не е направено за екрана им.

Приложенията много вероятно ще продължат да заемат все по-голяма роля в дейността на маркетолозите през следващите години, но проучване установи, че програмистите не помагат на потребителите, защото не тестват приложенията. В друго проучване на Soasta са анкетирани 1309 програмисти на мобилни приложения и IT специалисти, посочващи, че главните фактори, които пораждат ново инвестиране в приложения, са цената и времето. 51 % от програмистите казват, че или времето или цената е било причината. Това, което задържа 36 % от програмистите да тестват приложенията, е че нямат свобода на избор, а 33 % казват, че софтуерът, с който се изпробват приложенията, е сложен за научаване.

Защита на личните данни

Друго ново проучване на MEF установи, че защитата на личните данни не е на ниво, особено при топ 100 безплатните приложения. Докладът откри, че 28 % от тези приложения, които можете да намерите в Google Play, не разполагат с политика за личните данни. Друг скорошен доклад от компанията разкри, че 70 % от потребителите се интересуват какви лични данни споделят с приложението. За приложенията, които имат политика за личните данни, само 55 % представят информацията на потребителите преди да го свалят, което докладът намира за подвеждащо, тъй като клиентите не разполагат с цялата информация, от която се нуждаят преди да решат да дръпнат приложението.

32 % от приложенията с политика на личните данни предлагат достъп до потребителите, а в 69% от случаите политиката на личните данни е написана в дълга форма. Под дълга форма се разбира повече от 750 думи, а такъв вид текст е труден за четене и разбиране от потребителите, когато ги гледат на малък екран. „Мобилните приложения са вълнуващ начин за утвърждаване на марката на компанията, приближаване до нови клиенти и улеснен начин за пазаруване“, казва Galvin.

В зависимост от целите на бизнеса, маркетолозите могат да изградят приложение за еднократна употреба, което да е направено за съответно събитие, да се заемат с търговско приложение, за да увеличат продажбите, или да се възползват от технологии за определяне на местоположението, предоставяйки нови възможности за потребителите“