Как да създадете плакат, който грабва вниманието?

1/51
плакат промотиращ дейност

Да създаваш интригуващи рекламни материали винаги е представлявало сложна задача. Макар днес, технологията да ни позволява да щанцоваме, печатаме, принтираме ламинираме материали, все още ни е необходим някой опитен специалист в дизайна и препечата като Dimeko, за да може да получим очакваният ефект от плакатите и другите реклами. Когато ви предстои да участвате в изложение или просто искате да промотирате бранда си в магазин, близо до крайните клиенти, тогава задължително плакатът ви трябва да бъде прецизно изработен. Можете да заложите на опростен текстови плакат или на атрактивен с много изображения. Ето как да подходите, за да получите най-добри резултати.

Изберете добър шрифт

Плакатът или постерът трябва да е нужната големина, за да е видим. Дори и да сте избрали по-нестандартна форма, уверете се, че тя няма да попречи на добрата му видимост. Освен големината на самия плакат трябва да съобразите и големината и вида на шрифта. Понякога малко текст, който се чете лесно, е всичко, от което се нуждаете. Избирайки един невероятен шрифт или комбинация от два или три, можете да създадете забележителни плакати.

Плакатът е идеалната среда за експериментиране с типография, така че смесвайте шрифтовете смело. Единственото, което трябва да съобразите е да са четими и достатъчно големи буквите. Онлайн можете да намерите много съвети за правилен избор на шрифт, както и да се доверите на специалисти, които да изготвят дизайна за вас. Препоръчваме ви да сложите и призив за действие (Call to action), който да е видим от разстояние. Може да бъде – „Разгледайте нашият сайт“, „Регистрирайте се“ или нещо подобно.

Погледнете го от няколко ъгъла

Това е много интересна практика, която ви позволява да погледнете един плакат отдалеко, отблизо и отстрани. Ако и по трите начина, той изглежда добре, значи имате успешен дизайн. Основната същност на вашия плакат трябва да се вижда отдалеко, но когато се вгледате трябва ясно да изпъкват подробностите и цялостния смисъл. Помислете за йерархията на обектите или текста. Вашият дизайн трябва да има три различни нива на текст:

  • На първо ниво е най-важния текст и най-големият на размер;
  • На второ ниво е текст, който допълва с подробности основната идея;
  • А на трето ниво е основният текст.

С тази подредба, плакатът ви ще бъде ефективен и естетичен.

Не се страхувайте от празното пространство

Понякога по-малко текст и елементи, наистина правят повече, отколкото си мислите. В края на краищата, плакатите се разглеждат за части от секундата, така че трябва да има елемент на простота и празно пространство. Може даже направо да го оставите бяло. Бялото пространство е областта на вашия дизайн, която няма съдържание и е изключително важна за насочване на очите на читателя към него. Препоръчваме да изберете една дума или илюстрация, която да бъде в центъра на вашия плакат. При всяко положение обаче трябва да е ясно на всички минувачи за какво става въпрос.

вертикален постер за реклама

Връзка към социалните медии

Социалните медии са много важни за популяризирането на един бранд. Според проучване, хората много често използват социалните медии, за да контактуват с брандовете. Това означава, че клиентите очакват бизнесът да има акаунти в някои от големите социални медии. Ако направите някаква връзка между плаката ви и социалните ви медии, хората могат да са окуражени да ви последват в тях и да проверят останалите ви маркетингови усилия.

Изберете добри цветове

Цветовете може да ви помогнат да предадете съобщението, което сте искали или да ви попречат. Различните цветове означават различни неща – например червеното се свързва с продажбите. Когато създавате дизайн на плакат за събитие се придържайте към 2 или 3 допълващи се цвята. За да се открои съобщението, ще са ви необходими и светли и тъмни нюанси.

Използвайте шаблон

Ако нямате опит в графичния дизайн, но искате да си изработите плаката сами, то тогава най-лесно ще ви е да използвате готов шаблон. Изберете шаблон за плакат, който ви харесва, персонализирайте текста, добавете свои собствени изображения и го занесете да го разпечатат. Най-добрия вариант е обаче да се доверите на професионалист, който да го изработи за вас, вместо да използвате шаблон, който най-вероятно и други хора са използвали.