PayPal в опит да бъде всичко за всеки с ново мобилно приложение

38/49
PayPal

PayPal представи нова версия на мобилното си приложение, достъпно на Apple iPhone и Google Android устройства. Някои основни функции остават същите, включително възможността за достъп и управление на вашата PayPal сметка, както и доста улеснения трансфер на пари към приятели.

В същото време наблюдаваме и доста нововъведения, включително възможността да извършвате поръчка в хиляди ресторанти, чрез партньорство с Eat24, да заплатите сметката си чрез приложението, докато стоите на масата в избраните от вас ресторанти, както и да сканирате бързо оферти в близките магазини, които се закупуват автоматично при плащане с PayPal.

Тези нови характеристики ще бъдат полезни за някои, но също така ще бъдат голяма изненада за много. PayPal в края на краищата е известен сред потребителите предимно като начин за плащане в онлайн магазини или за трансфер на сума към приятели, без да се налага да се тормозят с куп информация за фактуриране и разплащане.

Сега променя визията си на платформа, през която може да се поръчва храна, да се закупуват дигитални купони и други. С една дума, PayPal иска да има дял в разплащанията във физическия свят като начин за стимулиране на бъдещия си растеж.

Такива трансформации не са невъзможни, но за да се развива тази идея успешно ще се изисква голяма промяна в това, което изниква в съзнанието на хората, когато чуят названието PayPal. А хората не се настройват толкова лесно към значителни промени в продукт, който са харесвали и използвали ежедневно.

Компанията заяви, че ще стартира рекламна кампания по-късно тази година за обучение на потребителите, с фокус върху пазарите в Ню Йорк, Сан Франциско и Остин, Тексас, но отказа да коментира бюджета за кампанията или типа на рекламите. Във всеки случай, това е кампания, в която трябва да се вложат огромни усилия.

PayPal не е единствен. В момента масово се работи по създаване на нови концепции, които да работят както в дигиталния, така и във физическия свят. Целта разбира се винаги е една и съща – привличане на повече клиенти. Но много от другите фирми, като например Square, са по-млади от PayPal и могат по – лесно да „жонглират“ с функционалностите, които досега са предлагали продуктите им, тъй като все още нямат толкова фиксиран образ и представа за основната си функционалност в съзнанието на потребителите си.

Възможно е новото приложение на PayPal да бъде хит за малките и средните предприятия, възможно е и хората да използват приложението само заради функциите, които те харесват – като например да търсят отстъпка за храна около тях, ако живеят в район, в който има критична маса. Но има и риск, че приложението ще обърка повече, отколкото ще се хареса.

Голямата маркетингова кампания, огромното участие на ресторанти и навременните специални отстъпки могат да помогнат, но няма съмнение, че PayPal стреля доста амбициозно и донякъде рисковано при навлизането в сегмента на мобилната търговия на дребно.